5 Ekim 2013 Cumartesi

Bezsiz bebek seyir defteri-5


20 Agustos
Pasa bir haftadir lazimliga oturuyor...ilk iki gün inceledi, yapmadi. Ama artik legene tutmak istemiyorum... Tuvalete ya da lazimliga alissin istiyorum. Iki gün incelemenin ardindan yapmaya basladi tuvaletini. yüzde yüz cis yapacagi saatle basalamak iyi..mesela sabah uyaninca.. Uyku sersemi ilgileri kaymiyor..zamanla yeni lazimlik, normal günluk yasam parcasina dönüsüyor..

Ilgisini baska seye de vermeye calismiyorum...eline oyuncak falan verecek olsam, ilgisini baska seye cekeyim derken olayin temeli bozulacak... Tuvalet ihtiyactir... Oyun yeri degil diyerek buna karsi duruyorum..bakalim ne kadar zaman dayanacak bu durusum... ;) kucakta tutarken ne yapiyorduysam aynisini yapiyorum..cissss kaka diyoruz..o kadar...

Ipin ucunu kacirmamak gek.. Benim kizda uykuya gidis töreninde agzim yandiydi..uzadikca uzadiyfi törenimiz zamaninda.. Sonra yavas yavas kisalttiydim.. Canima okuduydu.. 1 bucuk saat sürüyordu.. Simdi en fazla 15 dakika...dis fircalama kismi icinde....Onun icin az ve öz kalmak yanlisiyim..hem bu tuvalet konusunda..hem uyku töreni konusunda.. Yapmadimi cisini.. Topluyorum.. Töreni uzatmiyorum.. Sarki var.. Ama ekstra sarki yok.. Oyuncak yok.. Kitap yok... Maymunluk yapmak da yok..  Olay oraya gelmeye baslarsa topluyorum altini.. Tuvalet ihtiyactir.. Ihtiyac bitince alt toplanir..onun icin tutunca hemen yapiyor neyi varsa.. Ayaklarini cimdiklemeye baslarsa, beni yalamaya baslarsa topluyorum... Sonra altina yapacagini bilsemde topluyorum..Kötü gadder anne..;) 

Uyaninca sabahlari ses etmiyor..ilk cis beze gidiyor bu ara...gündüzleri bezsiz gündüz uykusuna yatirmaya henüz cesaret edemiyorum.. 



23 agustos
Pasa beni kandiriyor kucaga gelmek icin..kaka yapmak ister gibi sesler cikariyor.. Sonra kucaga geliyor.. Tuvalete götürüyorum.. Yapmiyor..babasini da kandiriyor ayni sesle kücük adam..  artik o sesi cikardiginda bugün almadim kucagima.. Acayip bozuldu...ama altinada kaka falan yapmadi.. ;)


26 Agustos
Aksam yatirmadan tutuyorum pasayi tuvalete...sabaha kadar acmiyorum sonra maalesef.. Tüm ev halkini uyandiriyor gece .. Sadece sütünü icip uyumak istiyor.. Öncesinde tutarsam süt icmeden acayip bozuluyor.. Agliyor.. Bu nedenle gece tuvalete tutmayi biraktim..pes ettim.. Gündüz iletisim devam ediyor..

Geceleri emerlerse arkasindan daha cok uyaniyorlar.. Emmezlerse uyanmiyorlar..cünkü cisleri gelmiyor.. Onu farkettim.. Emmeleri cislerini tetikliyor.. Cis yaptiktan sonra yine emip uyuyorlar.. Kisir döngü yani..bakalim nasil cikacagiz..

Aslinda gece sütüne 6 aydan sonra ihtiyaclari yok..ama bizimki keyiften kalkiyor kanimca.. Bazen bir kere kalkiyor..bazen 5 kere.. Disin de etkisi oluyor.. Gece emmelerini ben kizimda da o istemedigi zaman birakmistim.. Bakalim bu yavru nasil yapacak?



27 Agustos 
Bu bebeler bizi birgün sevindirip bir gün tepe taklak amuda kaldiriyor..  bizimki kaka yapinca dilini cikarip tissssssst dedi bugün... Galiba bu onun kaka isareti.. Bugün kaka yapinca iki kere ayni sekilde dil cikardi ve tisssssst dedi.. Acaba erken mi seviniyorum... yarin yine takip etmek isterdim...ama 3 gün tatile gidiyoruz .. Hotelde gezmede zor olacak.. Insallah unutmaz tissst demeyi .. 

31 Agustos
Bizimkinin 28 agustosda ilk iki disi cikti.. Tatilde götürebiligim kadar tuvalete götürdüm... Kucagimda tuttum... Kakasini eve gelene kadar tuttu..2 gün yapmadi.. Zebil etmedi hotellerde yavru ;) gelince hemen tuttum..kakasini yapti..gezdirdi geldi yani...


6. Eylül

Pasa yatirinca basiyor yaygarayi.. Galiba biraz yüksek kucakta yatmak iyi geliyor..yatinca dislere ceneye ekstra baski mi geliyor diye düsünmeye basladim.. Tabi bu benim kendi düsüncem.. Ya da en basitinden kucakta kendilerini iyi hissediyorlar disetleri acirken.. Tuvalet iletisimi geceleri tabi tamamen suya düser.. Uyusun diye gözüne bakiyorum.. Arada uyaninca emzirip yine sessizce yatiriyorum.. Acsam altini kiyameti koparacak.. abla uyanacak.. Gel sen o zaman gör bizim evdeki geceyarisi trajediyi..

Ya.. Cocuklarin bu beze yapmak zorunda olmama secenegini bilmeleri acayip mutlu edici.. En azindan nereye gitmeleri gerektigini biliyorlar..yani günde bir kere kaka yakalasam o bile iyi... Bardagin dolu yanini görmek gerek...moralimi bozmayayim... Iletisim hatlarimiz sadece biraz kirec bagladi... Gececek... :) 



22 Eylül
Dis hala cikmadi.. Dis eti kipkirmizi oldu yavrunun. :( sadece kaka yakaliyoruz.cis falan yok.. Her agladiginda huzursuz oldugunda götürsem memnun degil..istemiyor.. Yine kucaga döndük kaka icin.. Oturmuyor lazimligina..zorlamiyorum..



5 Ekim
Biraz önce cok ilginc bir gelisme oldu... Bizim tosun pasa, uzun zamandir dis cikarma nedeniyle tuvalet iletisiminde bayagi bir iletisimsiz günler gecirdi.. Ya da ben anlayamadim yavruyu...Genelde ben onun zamanlarini bildigimden götürüyordum.. Sinyaller oldukca nadiren geliyordu gün icinde.. Bu hafta carsambadan beri 3 ve 4. Disler cikti.. Biraz önce yemekten sonra, yatmadan önce tuvalete götürdüm.. Istemedi..itti kendini.. Zorlamadim.. Altini bagladim.. Emzirmeye basladim..uyumadan önce hep emiyor... Emerken uyuyup kaliyor.. Ama bu sefer uyumadi.. Oturdu kucagima.. Yatirip süt icirmeye calistim... Yok hep oturdu.. Suratini cevirdi duvara.. Hemen cikardim uyku tulumundan.. Bezini cikardim..alti kuru... Tuvalete götürdüm.. Ne kadar cok cisi kakasi gelmis.. Hemen yapti itiraz etmeden..kendini itmedi.. Sonra temizledim altini..kucagimda odasina götürürken sirtima minik minik vurdu.. " aferin anne..ögreneceksin sen bu isi " der gibi..sirtimi sivazladi kerata.. ;) yatagina yatirdim uyku tulumunu giydirdikten sonra... Bana gülümseyip tssssssst dedi tüküruklerini saca saca.. Evet dedim.. Yaptin cisini kakani.. 

Istemedi devamini icmek.. Kendi daldi..;) atlattik mi ne firtinali dönemi? Önümüzdeki hafta 8 aylik olacak...

4 yorum:

Dolunay -Alanayarts dedi ki...

severim o keratyıı.afferin ona.zamanla iyice öğrenecek tabiki sende :)) ama maşallah sana dirayetli gidiyorsun.bir arkadaşımın çocuğunda tuvalet sorunu var ki en son doktora gittiler o ne zaman isterse demiş.bu 5 yaşa gelene kadar bile sürse kendi istemeden yapmayacaksınız.onlar çok ısrarcı davranmışlardı.sen bu tavırla doğrusunu yapıyorsun.

Nar cicegi dedi ki...

Alanaycigim.. Ben de israr yok..teklif eiyorum..baktim itiyor..hemen kaldiriyorum..hemen öpüp kokluyorum oracikta.. Hani yapmamasinin bir sorun olmadigini hissettiriyorum.. Istemiyorsa yapmaz.. Ihtiyac duyarsa anne olarak ona baskab ir alternatif oldugunu, altina pisletmek zorunda olmadigini gösteriyorum sadece.. Bazen yapinca tessekkür eder gibi bir bakis atiyor.. Offf rahatladim der gibi.. Cok sapsirik .. Isirmalik bu ara..

ÇokBilmiş dedi ki...

Ben de kızımı 9 aylık tuvalete oturtmaya başladım. 12 aylıktan sonra kakasını hiç altına yapmadı. Çişini söylemesi ise 2 yaşını buldu. Tabii onda bezsiz bebek denemem olmamış, kumaş bez de kullanmaya cesaret edememiştim. Ama benim kadar yemek yemeye başladıktan sonra kakalı bez temizlememiş olmak, çok işime geldi. Umarım siz de istediğiniz gibi halledersiniz bu işi.

Nar cicegi dedi ki...

Cok tesekkürler cok bilmis.. Iyi gidiyoruz simdilik..ben tuvalet iletisimini sanki emzirme, uyuma gibi bir ihtiyac olarak görerek bebegime yardimci olmaya calisiyorum.. Yani bir an evvel ögrensin gibi bir sartlandirmam yok.. ;) sadece alti pis memnuniyetsiz olmasin, baska bir opsiyonun oldugunu bilsin istiyorum.. Bakalim.. Zaman ne gösterecek..? ;)