18 Mayıs 2012 Cuma

Kitap Mimi gelmis

Sevgili Alanay hem mimlemiş beni, hem baska bir postasinda diger bloguma ödül yollamis..

Burada mim olayini acikliga kavusturalim...;)))) Konu kitaplar olunca gecte olsa memnuniyetle cevapliyorum..

 Kusura bakm Alanay ancak elim degiyor..

-ne sıklıkla kitap okursunuz? Ben hem kitap okuyorum hem kitap dinliyorum.. Arabamda sürekli bir sesli kitap CD si vardir..  Okumak icin isyerinde türkce kitap, evde almanca polisiye gerilim türünü tercih ediyorum.. Yani ayni anda 3 _4kitap paralel gider bende..bazen hepsi birden biter iki hafta kitapsiz kalirim..ama bu tür aralari da seviyorum.. Özlüyorum kitap okumayi.. Sonra yine parelel 4 kitap basliyorum sil bastan;))))

2-En sevdiğiniz yazarlar? Cok sevdigim yazar diye birsey yok.. Bazen bir yazarin bir kitabini bir cirpida okurken, ayni yazarin baska bir  kitabini 3hafta süründürebiliyorum..

3-En Beğendiğin kitaplar Aslinda gecen yil okudugum ve türkceye ejderha dövmeli kiz oarak cevrilen Stieg Larssonun kitabini cok begenerek okudum.. Sonra Milllennium bütün 3 Kitabini bir cirpida bitirdim..ama ilk kitap en iyisiydi galiba..;))) Ama bu en sevdigim kitap diyemem.. Her okudugum kitabin icinde begendigim noktalar oluyor.. Bîr ara Yasar Kemal'in ADA  4lüsünün ilk üc kitabini okumus ve cok begenmistim..

Fırat Suyu Kan Akıyor Baksana (Bir Ada Hikayesi 1)
Karıncanın Su İçtiği / Bir Ada Hikayesi - 2
Tanyeri Horozları / Bir Ada Hikayesi - 3

Ama 3.kitap da asiri tekrarlar oldugunu görmüs ve hosuma gitmemeye  baslamisti.. (bu arada 4. .kitap cikmadi daha degil mi?) Ama bir bütün olarak ele alirsam ADA kitaplari,  okudugum dönemde benim okumaya ihtiyac duydugum bir kitapti.. Yani icinde oldugumuz dönemler de önemli,  kitaplarin bizi ne kadar etkiledigi tartisilacak olursa.. Elif Safak'i da begenirim mesela.. Bilmiyorum ya.. Emek olan hersey güzel.. Her okudugum kitaptan ögrendigim birseyler oluyor.. Ya da bildigim , ama bildigimin farkinda olmadigim seyleri kesfediyorum.. Biraz kendimi de anliyorum okudugum her kitapta ...Onun icin yazmak zor hangi kitap en iyisi.;)))) bence yok öyle  begendigim en iyi kitap diye birsey.. En sevdigim cicek, en sevdigim sarki olamayacagi gibi...;)

4-Yerli yabancı )hangi yazarların kitaplarını daha çok tercih edersin?
farketmez..

5-Bu güne kadar en beğendiğin kitap serisi?
cevap 3 oldukca acik bence:)

-6 Daha çok hangi tarz okumaktan hoşlanırsın? gerilim ve polisiye  kitaplarini cok severek okuyorum.. Özellikle isvecli norvecli yazarlarin kitaplarini...türkce kitaplarda tercihim  türkiye tarihinin anlamama yarayan kitaplar...Mesela 1960 dönemini 5 ayri otobiyografi ile anlamaya calistim.. Herbirinin bakis acisi o kadar farkliydi ki..

7-En son hangi kitabı okudun? Antonio im Wunderland  Yazari Jan Weiler (komedi diyebilirim;))) Leichenblässe.... Yazar Simon Beckett ( polisiye gerilim)

8-Şu an hangi kitabı okuyorsun? Gecen ay Almancasi müttermafia yani anneler mafyasi  olan kitabi okumustum.. Alanay da bahsetmis.. Yine o yazarin bir kitabini almayi düsünüyorum Tavsiye ederim ilk kitabi.. Ben cok begendim.. Diger okudugum kitap Seytan Yemini... Pek beni sarmadi acikcasi ilk basta.. Zorla okumaya devam ettim.. Belki kötü bir ceviri bilemeyecegim.. Sonlara dogru konu Sardi.. Ama baslarken 3kere falan yeniden yeniden basladim kitaba..

9-Kitap blogları hakkında ne düşünüyorsun ?yeterli mi? Kitap blogu takip etmiyorum.. Bildiginiz varsa bana yollayin link..;)

10 Kitap okumak sizin için ne ifade ediyor? Kitap okurken dinleniyorum egleniyorum.. Arabada iyi vakit geciriyorum ..trafigi takmiyorum.. Hatta kitabin bu bölümü de bitse de eve öyle ulassam dedigim kitaplar oluyor.. ;))))Ögle aralarim senleniyor.. Isle arama öglenleri mesafe koyuyorum kitaplar sayesinde.. Ee daha ne olsun?;)))) Alanaycigima  teşekkür ediyorum.ben de bu mimi sevgili Selen'e gönderiyorum yani gri notlar bloguna.. Ama belki ona coktan gelmis gitmisir bu mim.. Onun icin cevaplamasa da olur..;))))

Hiç yorum yok: